6ker

Szeretem Terézvárost!

9 hatóság ping-pongozik az Andrássy úti építkezés szabálytalanságai kapcsán
Ki nem találnák, ki a tizedik szereplő, aki kimaradt a sztoriból - végül is mi köze lenne hozzá?

Olvasónk a Kodály körön mellett lakik, így nagy bánatára első kézből, élőben nézheti hónapok óta, hogyan folyik az 5 éve kiégett Andrássy út 83-85. tetőszerkezetének felújítása. Amikor a kivitelezői igénytelenség és a hatósági-önkormányzati nemtörődömség találkozik, ilyen csodálatos végeredmény születik. Pont úgy néz ki ez a videó, mint ahogy egy világörökség részét képező épület felújításának környezetét elképzeljük...

VIDEÓ: Öntik a sittet, mintha nem lenne holnap. A babakocsis anyuka kisgyermekével kénytelen áthajtani a gáztámadásszerű övezeten, ami biztosan mindkettejük tüdejének jót tesz.

 

Az egészségünkkel játszanak

Az építkezői igénytelenség, a fedetlen konténerek és a helyes munkafolyamatok betartásának teljes hiánya miatt az építési törmelék és a por teljesen belepi a környéket. Az ott dolgozó munkásokat láthatóan a legkisebb mértékben sem zavarja, hogy nemtörődömségükkel megkeserítik az ott lakók mindennapjait.

Sajnos azonban nemcsak megkeserítik: az egészségüket is kockáztatják. A finom szálló por az egyik legalattomosabb egészségkárosító. Nemcsak megtelíti a tüdő hajszálvékony hörgőrendszerét, de felületén további szennyező anyagokat is juttat érzékeny légzőszervünkbe. 

Különösen felelőtlennek tűnik ez az építkezési gyakorlat annak fényében, hogy az EU-s tagállamok közül hazánkban a legmagasabb a tüdőrák okozta halálesetek aránya.

 

Csak a szokásos: szemét és kosz mindenütt

Nem elég, hogy Terézváros egyébként is úszik a szemétben, az építkezés képes ezt még egy szinttel megfejelni. A járdán az építésen dolgozók csikkjei, ételmaradékai, üdítős dobozai hevernek szerteszét. Természetesen a munkanap végeztével nem takarítanak fel, minek is tennék.

Mintha nem is a világörökség részét képező területen, hanem egy külvárosi ipari negyedben járnánk. 

A felújítási terület nemcsak koszos, de igénytelen is. Számtalan példát látni a világ nagyvárosaiban arra, hogy hogyan takarnak le komplett építkezéseket színes, gyakran a tájba illeszkedő képeket ábrázoló védőhálóval. Egyre gyakoribb a leendő állapot grafikai megjelenítése is a kerítéseken, kordonokon, és az igényes kialakítású, jó állapotú konténerek sem mennek csodaszámba másutt. 

Magyarországon, Budapesten, a belváros szívében ma ehelyett ezt kapjuk:

kodaly_korond_epitkezes.jpg

KÉP: Amikor a kivitelezői igénytelenség és a hatósági-önkormányzati nemtörődömség találkozik

 

Tilosban parkolunk, de úgyse szól érte senki

A Kodály Körönd 2. szám előtt mindkét oldalon „megállni tilos” jelzőtáblát tettek ki, hogy az építkezés teherautói a ki- és beszállításokat el tudják végezni. A tábla MINDENKIRE vonatkozik, beleértve a kivitelező járműveit: ők is csak szállítás céljából használhatják a területet.

Ennek ellenére, ahogy a fotón is látszik, az építtető autói, kisbuszai a munkálatok alatt, illetve befejeztével is a járdán vagy az út szélén parkolnak, ezzel akadályozva a gyalogosok közlekedését. Egy konténer is rendszeren a járda közepén várja az elszállítását, természetesen fedetlenül. Nem ritka, hogy különböző tereptárgyakat és betondarabokat tárolnak a járdán napokig.

 

Amikor 9 (kilenc!) hatóság ping-pongozik

Olvasónk elképesztő bátorságról és kitartásról téve tanúbizonyságot, bejelentette a problémát, és ezzel belevetette magát a fővárosi hivatalok mocsaras dzsungelébe. Mi azonban nem szeretnénk kínozni gyengébb idegzetű olvasóinkat, így nem írjuk le a teljes, július 10-én, azaz lassan 3 hónapja kezdődött folyamatot.

Ehelyett csak annyit teszünk, hogy felsoroljuk, melyek azok a hatóságok, ahol olvasónk bejelentése megfordult, akár mert közvetlenül nekik írt levelet, akár mert ők egymásnak továbbították panaszát.

Kapaszkodjanak meg, mert a lista 9 hatóságot tartalmaz,

és a kedvencünket tizedikként külön ki is emeljük, mivel nem reagált olvasónk megkeresésére.

VIDEÓ: Gázálarcokat felvenni, világörökségi utcaszakasz következik!

 

A lista nem a folyamat sorrendjében készült, mert az egy idő után olyan követhetetlenné vált, hogy külön térképet kellene rajzolnunk a megértéséhez.

  1. VI. kerületi Rendőrkapitányság
  2. Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság
  3. Budapest Közút Zrt. Forgalomtechnikai Igazgatóság
  4. Terézvárosi Polgármesteri Hivatal Építési Osztály
  5. Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala Építésfelügyeleti Osztály
  6. Budapest Főváros Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Főosztály
  7. Budapest Főváros Kormányhivatal Közlekedési Főosztálya
  8. Főpolgármesteri Hivatal Igazgatási és Hatósági Főosztálya
  9. Főpolgármesteri Hivatal Városigazgatóság Főosztálya

A 10. szereplőnk pedig ki más lehetne, mint Hassay Zsófia polgármesterasszony,

aki válaszra sem méltatta olvasónk kétségbeesett levelét, mikor a tizenvalahanyadik körben már személyesen hozzá fordult segítségért.

De komolyan: miféle szabályozás az, ami 9 (!) hatóság együttműködésére bízza egy ilyen helyzet megoldását! Meg is van az eredménye a túlbonyolított bürokráciának.

 

Az eredmény: semmi

Az építkezés szabálytalanságai, a szemét, a fedetlen konténerek, a szétterülő por, a tilosban parkoló autók és a járda gátlástalan elfoglalása július 10. óta semmit sem változtak. De keletkezett legalább 20 A/4-es oldalnyi irat és levelezés, melyben az illetékes hatóságok leginkább azt bizonygatják, hogy a helyzet megoldása nem az ő hatáskörük, illetve ők mindent megtettek, ami a hatáskörükbe tartozott.

Látjuk.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://6ker.blog.hu/api/trackback/id/tr9315037956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Járókelő

Kerületi hírek

Utolsó kommentek